tisdag 3 mars 2015

Vill du ha nyplockad ramslök i brevlådan till helgen?

Ramslök - direkt från skogen till din brevlåda

Alla borde ha tillgång till nyplockad ramslök. Hur skulle annars världen se ut? Men det är inte alltid lätt att hitta färska ramslöksblad i butik. Därför skickar jag ut nyplockad ramslök till den som önskar under vårens alla onsdagar. Ramslöken är framme nästa dag och hinner piggna till lagom till helgens middagar.


nyplockad ramslök på väg till kund
Direkt från min skog - nyplockad ramslök som skickas med posten

Senast onsdag kl 12.00

Jag behöver din beställning senast onsdag kl 12.00. Därefter skördar jag ramslöken som skickas iväg med A-post för att vara i din brevlåda redan nästa dag. Om du bor i lägenhet eller har liten brevlåda kan det hända att du måste hämtas ut paketet på ett av postens utlämningsställen. Bladen kan bli lite trötta av resan men piggnar lätt till igen om de läggs i kallt vatten och förvaras i kylskåpet.  


Normalt skickar jag nyskördade ramslöksblad från slutet av mars till mitten av maj månad. Jag tar 45 kr per hekto inkl. moms. För att skydda bladen från stötar skickar jag dem med postens A-postboxar i kartong. Fraktkostnaden för dessa ligger på 89-105 kr. Med i försändelsen bifogar jag en faktura och en en receptfolder med mina favoritrecept. Du kan göra beställningen på min hemsida www.ramslökbymalena.se

Bladen kan bli lite trötta på vägen... 
trött ramslök piggnar snabbt till efter lång transport
.... men efter några timmar i kallt vatten 
blir bladen åter som nya.
 






3 kommentarer:

  1. Var i Skåne har du hittat? Tror du de kan finnas kring Sjöbo-Sövde-Blentarp-trakterna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Robin. Jag plockar ramslök i området kring Kristianstad. Inte minst i den egna prästgårdsparken :) Jag har ingen erfarenhet alls av området kring Sjöbo och Blentarp. Men nog kan jag tycka att Romelåsens sluttningar borde kunna erbjuda en och annan grön tuva. Om du inte hittar någon ramslök så vet du i alla fall att jag kan skicka dig färska blad med posten :)

      Radera
  2. Letade efter en blog på nätet där jag kunde läsa mer om Ramslök och så hittade jag denna fantastiska blog. Perfekt! Inte förrän nu vet jag hur Ramslöken ser ut och tror att jag vid flera tillfällen i skogen (Småland) blivit överlycklig för att jag hittat mängder med Liljekonvaljer...............som vid närmare syn inte alls var Liljekonvaljer. Ska läsa i genom din blogg och ta till min alla tips och recept. Så blir det till att ge sig ut i skogen och se om jag hittar tillbaks till de där "Liljekonvalj-gläntorna".
    Ha en fin helg!/Annelie

    SvaraRadera