tisdag 13 januari 2015

Beställ ramslök redan idag!

För att bättre kunna planera min tid i vår vill jag flagga för att det går alldeles utmärkt att göra en förbeställning av ramslökslökar redan idag. För den som är ute i god tid kan jag erbjuda odlade lökar till ett pris av 295 kr för 100 lökar + postens inrikes frakt för 75 kr. Det är ett bra pris och då skickar jag även med ett exemplar av tidningen Äkta Mat som var hemma hos mig och fotograferade min ramslök förra våren. Tidningen är fullproppad med trevliga ramslöksrecept. Jag tar upp beställningar under januari och februari för leverans av lökar i februari-mars i år. (Både tidningen och de odlade lökarna finns fortfarande att beställa till bra pris på min hemsida www.ramslökbymalena.se 

Tidningen Äkta Mat skrev om mig och min ramslök våren 2014
Jag skickar även med ett ramslöksnummer av tidningen Äkta Mat

Även om tidningarna idag skriver att vintern är på väg nästa vecka så närmar sig vårens ramslökssäsong med stormsteg. De första gröna bladen har redan tittat upp ett par centimeter från lökarna jag driver upp i prästgårdens veranda och jag sitter just nu med planeringen av vårens torgtillfällen. Jag kommer även detta år stå på Bondens egen Marknad i Kristianstad (första lördagen i månaden från och med april) och Smaktorget i Åhus. Nytt för detta år blir även torget i Karlshamn.

säljer plantor på torget i Åhus
Mina plantor tog snabbt slut när jag sålde ramslök på Smaktorget i Åhus förra våren.

Det är betydligt roligare att sälja ramslök på torget än att skicka iväg lökar i kuvert men responsen jag får från mina lökkunder runtom i landet är helt fantastisk. Många har återkommit för att berätta hur det gått för deras lökar, även med bilder de tagit när bladen tittat upp ur marken. Nedan kan ni se några av dem.  Men det är framförallt all den glädje och tacksamhet jag möter som är min drivkraft när jag levererar ramlök till den som ingen ramslök har. Det glädjer mig att göra er glada och jag ser verkligen fram emot fler entusiastiska ramslöksmöten i vår. Vi ses!
 









5 kommentarer:

  1. Vill gärna ha lökar men ca end. 10 st + frakt. Rosita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Rosita.
      Här är en länk till sidan där du kan läsa mer om hur du går tillväga för att göra din beställning. http://ramsloksfrossa.blogspot.se/2014/04/sa-egen-ramslok-eller-kopa-fardiga-lokar.html

      Radera
  2. Hej, Jag vill ha 100 st lök omgående ! Hur sker betalning ?
    Med vänlig hälsning
    Gustav Andersson
    Bred Gammalbo 1
    74595 Enköping
    Tel 070 3203498

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fixat Gustav! Lökarna år på väg och ligger troligen i lådan redan i morgon. Hör gärna av dig och berätta hur det går.

      Radera
  3. Jag önskar beställa 100 lökar och två ex av tidningen då jag tänkt dela med mig till min dotter. Mvh Lillemor Axelsson Norra Ringvägen 5 80325 Gävle Tack på förhand!☺

    SvaraRadera